6 Ιουλίου 2012

ΕΚΟΨΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΠΟ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ & ΛΥΚΕΙΑ-ΣΗΜΕΡΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ



 Στο Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Αμαλίας 8 & Ξενοφώντος, Σύνταγμα έναντι Εθν. Κήπου, από τις 2 έως τις 6 το απόγευμα. 



Στη σημερινή εποχή όπου οι θεσμοί, όπως το Κοινοβούλιο, αμφισβητούνται, η βία και η ανομία ή η ανοχή σε αυτές εξαπλώνονται, ενώ η ίδια η Δημοκρατία είναι σε κρίση και απειλείται, είμαστε πεπεισμένοι ότι θα υποστηρίξετε τη διατήρηση της Πολιτειακής Παιδείας στο Νέο Σχολείο ως διακριτού υποχρεωτικού μαθήματος, προσυπογράφοντας το παρόν, καθώς τώρα αποδεικνύεται ακόμη πιο αναγκαία.
Στις 2-4-2012 υπεγράφη Υπουργική Απόφαση με το Πρόγραμμα Μαθημάτων για το «Ν. Λύκειο» της Α’ & της Β’ τάξης από την Υφυπουργό, Ε. Χριστοφιλοπούλου, που οδηγεί στην πλήρη υποβάθμιση και την, κατ’ ουσίαν, κατάργηση του μοναδικού... υποχρεωτικού μαθήματος Παιδείας του Πολίτη, «ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΔΙΚΑΙΟ» της Β’ (πρώην ΣΤ. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ), αφού γίνεται ‘Επιλογής’ και μόνον για τη Θεωρητική Κατεύθυνση της Β’, στο «κατώφλι» της ενηλικίωσης και της απόκτησης του αξιώματος του Πολίτη! Αντίστοιχες προθέσεις διαφαίνονται και για την «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ» (ΑΓΩΓΗ ΠΟΛΙΤΗ) της Γ’ Γυμνασίου που στα πιλοτικά γυμνάσια έχει μετατραπεί σε 1ωρο project, χωρίς διδακτέα ύλη ούτε προαγωγικές εξετάσεις! (YΑ 104868/Γ2/13-9-11)
Πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου οπισθοδρόμηση της εκπαιδευτικής μας πολιτικής και γενικά του ελληνικού πολιτικού συστήματος στον προπερασμένο αιώνα, δεδομένου ότι η διδασκαλία του μαθήματος στην Ελλάδα (“ΣΤ. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ - ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ”) ανάγεται στο 1931, ενώ μόνον στις 21-4-1967 ανεστάλη!
Όπως γνωρίζετε, η απόκτηση της ιδιότητας του Πολίτη δεν είναι προαιρετική. Τα Πολιτικά Δικαιώματα απονέμονται σε όλους, ανεξάρτητα από τις πολιτικές τους γνώσεις, στάσεις και ικανότητες. Άρα, είναι αδιαμφισβήτητο το καθήκον της Δημοκρατικής Πολιτείας να προετοιμάζει ολοκληρωμένα κάθε έφηβο για το ρόλο του Πολίτη μέσω του Σχολείου και ειδικού μαθήματος. Το Σχολείο θεωρείται ο πιο κατάλληλος και αντικειμενικός φορέας εκπαίδευσης του Πολίτη, συγκριτικά με άλλους (ΜΜΕ, Οικογένεια, λοιπή κοινωνία).
Μήπως είναι χειρότερη η ποιότητα των Πολιτών της Ιρλανδίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας, της Αγγλίας, της Νορβηγίας κ.ά. χωρών, όπου το μάθημα Political/Civic/Citizenship Education / Educación para la Ciudadanía y los Derechos Humanos / Politische Bildung είναι υποχρεωτικό ξεχωριστό σε όλες ή πολλές τάξεις της Β/θμιας Εκπ/σης; Χρειάζεται οι Πολίτες να είναι ενημερωμένοι, υπεύθυνοι και ενεργοί;

Ωστόσο, η Ελλάδα έχει δεσμευτεί από το Διεθνές Δίκαιο (λ.χ. Σύσταση 12/2002 του Συμβουλίου της Ευρώπης), τη Διακοινοβουλευτική Ένωση και την Κοινοτική Νομοθεσία, όπως η Σύσταση 962/18-12-2006 του Ευρωκοινοβουλίου & της Κομισιόν), ένα από τα απαραίτητα προσόντα κάθε αποφοίτου Λυκείου να είναι η ΠΑΙΔΕΙΑ του ΠΟΛΙΤΗ (CIVIC SKILLS – DEMOCRATIC CITIZENSHIP EDUCATION), ως προϋπόθεση για την ενίσχυση της Κοινωνικής Συνοχής και τη θωράκιση της Δημοκρατίας, την πρόληψη της διαφθοράς, της παραβατικότητας και της πολιτικής απάθειας, αλλά και ως εργαλείο μεταναστευτικής πολιτικής.
Εξάλλου, ειδικές μακροχρόνιες έρευνες διακεκριμένων Παιδαγωγών και Κοινωνικών Επιστημόνων δείχνουν ότι η Παιδεία του Πολίτη πρέπει να είναι κύριο υποχρεωτικό μάθημα για λόγους συμβολικούς –ανάδειξη και συνειδητοποίηση της σημασίας και της αξίας της στο σχολικό πρόγραμμα-, αλλά και ουσιαστικούς, δηλαδή τη μετάδοση των απαραίτητων για κάθε Δημοκρατικό Πολίτη εννοιών, γνώσεων, αρχών, αξιών, αρετών, ικανοτήτων και διαθέσεων. Έχει αποδειχθεί η αδυναμία υποκατάστασης ενός τόσο σημαντικού αντικειμένου από διαθεματική διδασκαλία (μέσω άλλων μαθημάτων) ή από διάφορες εργασίες-δραστηριότητες (projects).
Ας σημειωθεί ότι η ευρωπαϊκή μελέτη του CRELL (Ερευνητικού Κέντρου για την Εκπαίδευση & τη Δια Βίου Μάθηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής & του Συμβουλίου της Ευρώπης) για την Πολιτική Παιδεία σε 19 χώρες κατέταξε τους Έλληνες στην προτελευταία θέση, με τελευταίους τους Ούγγρους. Απογοητευτικά ήταν τα αποτελέσματα για την Πολιτική Παιδεία των μαθητών μας και της ειδικής διεθνούς περυσινής έρευνας ICCS (International Civic/Citizenship Study) του ΙΕΑ (International Association for the Evaluation of Educational Achievement).
Συνεπώς, η Ελλάδα οφείλει να παραδειγματιστεί από τα άλλα κράτη και αξιοποιώντας τους 1200 εν ενεργεία εκπαιδευτικούς Πολιτικούς Επιστήμονες & Νομικούς, να εντάξει την ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ως κύριο υποχρεωτικό μάθημα σε όλες ή σε περισσότερες τις τάξεις της Β/θμιας Εκπαίδευσης, στο κατώφλι της απόκτησης της Ιδιότητας του Πολίτη. Διότι ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΟΛΙΤΕΣ!
Στο πλαίσιο της αναγκαιότητας μεταρρυθμίσεων για την έξοδο της Ελλάδας από την κρίση, την πρωτογενώς πολιτική, κοινωνική και αξιακή, ένα από τα προσφορότερα και ανέξοδα μέτρα μπορεί να είναι η υλοποίηση του καθήκοντος της Πολιτείας για ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ για το ΑΞΙΩΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ. Ειδάλλως, οι όποιες θεσμικές και νομοθετικές μεταρρυθμίσεις θα πέσουν σε άγονο έδαφος.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη θετική σας ανταπόκριση.
Με ιδιαίτερη τιμή και εκτίμηση,
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
Υποστηρίζουμε την Παιδεία για τον Πολίτη και υπογράφοντας στο: http://www.gopetition.com/petitions/διασωση-αγωγησ-πολιτη-στο-ν-

ΠΡΕΖΑ TV

Δεν υπάρχουν σχόλια: