Εθνική Ανάγκη το ''Προτιμώ Ελληνικά''!
Eίναι ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ να Καταναλώνουμε ό,τι Παράγουμε! Ή, αν το πούμε αλλιώς, η προτίμηση Ελληνικών Προϊόντων και Υπηρεσιών είναι εθνική
ανάγκη!
ανάγκη!
Είναι Εθνική
Ανάγκη διότι σε αυτή την δύσκολη οικονομική περίοδο... όπου 900 θέσεις
εργασίας χάνονται κάθε μέρα σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Κέντρου
Κοινωνικών Ερευνών, δεν χρειάζεται μεγάλη επιχειρηματολογία για να
καταλάβουμε πως κάθε ευρώ που πάει σε εγχωρίως
παραγόμενα προϊόντα γυρίζει πίσω στην τσέπη μας, στην τσέπη της οικογενείας μας , των φίλων μας, των συμπατριωτών μας και μάλιστα πολλαπλασιασμένη!
Θέσεις εργασίας στην Ελλάδα!
Θέσεις εργασίας στην Ελλάδα!
Για
να πάρουμε μια ιδέα της εγκληματικής καταναλωτικής συμπεριφοράς μας -
επισημαίνει ο κ. Μιχάλης Γκλεζάκος, Καθηγητής Χρηματοοικονομικής του
Πανεπιστημίου Πειραιά(http:// www.protimoellinika.gr/)
- αρκεί να σημειώσουμε ότι μέχρι το 2009 τα χρήματα που πληρώναμε για
εισαγωγές ήταν τριπλάσια από αυτά που εισπράτταμε από τις εξαγωγές μας.
Ακόμη και σήμερα, οι εισαγωγές μας είναι υπερδιπλάσιες των εξαγωγών
μας.Σκεφθείτε ότι, υπογραμμίζει, αν υποκαταστήσουμε το 20%
των εισαγομένων αγαθών με ντόπια, θα «πέσουν» στην Ελληνική οικονομία
κάπου 10 δις ευρώ τον χρόνο.Με το ποσό αυτό θα μπορούσαν π.χ. να
καλυφθούν οι συνολικές δαπάνες (αμοιβές, ασφαλιστικές εισφορές κλπ)
600.000 νέων θέσεων εργασίας!
Άλλωστε ότι μέσω της προτίμησης στα εγχώρια προιόντα και τις υπηρεσίες στηρίζεται η ελληνική οικονομία, αποτελεί βεβαιότητα της ελληνικής γνώμης - τα στοιχεία από διεπιστημονική έρευμα που δημοσίευσε τον Αυγουστο η ''Καθημερινή''(*) . Συγκεκριμένα στην ερώτηση «Για ποιο λόγο προτιμάτε τα ελληνικά προϊόντα περισσότερο από ό,τι κάνατε πριν την κρίση», το 65,70% απαντά ότι με αυτό τον τρόπο θεωρεί πως στηρίζει την Ελλάδα.
Άρχισε η στροφή στα ελληνικά προιόντα
Άλλωστε ότι μέσω της προτίμησης στα εγχώρια προιόντα και τις υπηρεσίες στηρίζεται η ελληνική οικονομία, αποτελεί βεβαιότητα της ελληνικής γνώμης - τα στοιχεία από διεπιστημονική έρευμα που δημοσίευσε τον Αυγουστο η ''Καθημερινή''(*) . Συγκεκριμένα στην ερώτηση «Για ποιο λόγο προτιμάτε τα ελληνικά προϊόντα περισσότερο από ό,τι κάνατε πριν την κρίση», το 65,70% απαντά ότι με αυτό τον τρόπο θεωρεί πως στηρίζει την Ελλάδα.
Άρχισε η στροφή στα ελληνικά προιόντα
Εντυπωσιακά
- και ελπιδοφόρα - είναι και άλλα ευρήματα της έρευνας. Σύμφωνα με τα
συμπεράσματα της έρευνας πάνω από 1 στους 3 καταναλωτές και συγκεκριμένα
το 36,07% ξεκίνησε να αγοράζει ελληνικά προϊόντα -υπό την έννοια του να
τα προτιμά έναντι των εισαγόμενων- εντός του τελευταίου χρόνου. Από το
παραπάνω ποσοστό, επισημαίνεται στήν σχετική παρουσιαση, το 12,91% έχει
στραφεί στα ελληνικά προϊόντα μόλις τους τελευταίους έξι μήνες. Το
υπόλοιπο, πάντως, ποσοστό, το 63,93% αγοράζει ελληνικά προϊόντα εδώ και
πολλά χρόνια.
Μάλιστα η επιστροφή στα ελληνικά προϊόντα φαίνεται να μην έχει συγκυριακό χαρακτήρα, επισημαίνεται. Το 93% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα συνεχίζουν να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα και στο μέλλον, ενώ το 79% δηλώνει ότι στο μέλλον θα αγοράζει ακόμη περισσότερα ελληνικά προϊόντα. Η αύξηση των πωλήσεων των ελληνικών προϊόντων φαίνεται ότι επαφίεται στον... πατριωτισμό των Ελλήνων. Κι αυτό διότι σύμφωνα με την έρευνα το 83,37% πιστεύει ότι όταν αγοράζει τα ελληνικά προϊόντα στηρίζει την ελληνική οικονομία και το 80,33% θεωρεί ότι συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας.
Αν όλα αυτά τα μετατρέψουμε συνειδητά σε μεγαλύτερη κάλυψη των καταναλωτικών μας αναγκών με ελληνικά προϊόντα
(διατροφής, ένδυσης, υπόδησης, τουρισμού κλπ ) διασώζουμε θέσεις εργασίας, ανακυκλώνουμε το χρήμα μέσα στη χώρα
μας, μειώνουμε τις εισαγωγές, συμβάλλουμε στη ζήτηση των ελληνικών προϊόντων γενικότερα άρα συμβάλλουμε και σε
περισσότερες επενδύσεις, σε δημιουργία κινήτρων για περισσότερες, ποιοτικότερες καλλιέργειες των δικών μας αγροτικών προϊόντων κ.ο.κ.
Όλα αυτά - και πολλές άλλες σημαντικές διαστάσεις του ζητήματος - παρουσιάστηκαν σε ειδική Ημερίδα στο ''5o Φεστιβάλ Εθελοντισμού Χωρίς Σύνορα, Έλληνας Πολίτης-Ευρωπαίος Πολίτης'', το Σάββατο 22/12 στο HILTON, στην Αίθουσα Tερψιχόρη C, στο πλαίσιο του ολοήμερου πολυσυνεδρίου Moneyshow.
Μάλιστα η επιστροφή στα ελληνικά προϊόντα φαίνεται να μην έχει συγκυριακό χαρακτήρα, επισημαίνεται. Το 93% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα συνεχίζουν να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα και στο μέλλον, ενώ το 79% δηλώνει ότι στο μέλλον θα αγοράζει ακόμη περισσότερα ελληνικά προϊόντα. Η αύξηση των πωλήσεων των ελληνικών προϊόντων φαίνεται ότι επαφίεται στον... πατριωτισμό των Ελλήνων. Κι αυτό διότι σύμφωνα με την έρευνα το 83,37% πιστεύει ότι όταν αγοράζει τα ελληνικά προϊόντα στηρίζει την ελληνική οικονομία και το 80,33% θεωρεί ότι συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας.
Αν όλα αυτά τα μετατρέψουμε συνειδητά σε μεγαλύτερη κάλυψη των καταναλωτικών μας αναγκών με ελληνικά προϊόντα
(διατροφής, ένδυσης, υπόδησης, τουρισμού κλπ ) διασώζουμε θέσεις εργασίας, ανακυκλώνουμε το χρήμα μέσα στη χώρα
μας, μειώνουμε τις εισαγωγές, συμβάλλουμε στη ζήτηση των ελληνικών προϊόντων γενικότερα άρα συμβάλλουμε και σε
περισσότερες επενδύσεις, σε δημιουργία κινήτρων για περισσότερες, ποιοτικότερες καλλιέργειες των δικών μας αγροτικών προϊόντων κ.ο.κ.
Όλα αυτά - και πολλές άλλες σημαντικές διαστάσεις του ζητήματος - παρουσιάστηκαν σε ειδική Ημερίδα στο ''5o Φεστιβάλ Εθελοντισμού Χωρίς Σύνορα, Έλληνας Πολίτης-Ευρωπαίος Πολίτης'', το Σάββατο 22/12 στο HILTON, στην Αίθουσα Tερψιχόρη C, στο πλαίσιο του ολοήμερου πολυσυνεδρίου Moneyshow.
(*) Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον κ. Γεώργιο Μπάλτα, καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τον κ. Προκόπη Θεοδωρίδη, επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας σε δείγμα 1.317 ατόμων
[Πηγή: kranosgr.blogspot]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου