Κοινωνική δικτύωση και κατασκοπία
Το παραμύθι
της διαδικτυακής διαφήμισης έχει τελειώσει – αφού ο τομέας των μεγάλων
εταιρειών του διαδικτύου είναι η συλλογή πληροφοριών και δεδομένων, με πελάτες
αφενός μεν τις μυστικές υπηρεσίες, αφετέρου το χρηματοπιστωτικό κτήνος και την
παγκόσμια ελίτ
[Πηγή: Analyst.gr, 06/12/2013]
Η «διαπλοκή»
των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών με τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας ή/και
«κοινωνικής δικτύωσης» (Google, Twitter, Facebook κλπ.),
συμπεριλαμβανομένων ενδεχομένως των διαδικτυακών χρημάτων (Bitcoin, Litecoin), είναι
κάτι παραπάνω από εμφανής – με την άρνηση της Κίνας να επιτρέψει την
δραστηριοποίηση ή χρήση τους (Bitcoin) εντός της επικρατείας της, να επιβεβαιώνει το συμπέρασμα.
Η «τελευταία
λέξη της μόδας», όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα, φαίνεται πως είναι η εταιρεία
«Palantir Technologies» –
αντικείμενο της οποίας είναι η «ταξινόμηση» μεγάλων ποσοτήτων πληροφοριών.
Ειδικότερα, πρόκειται για μία επιχείρηση πληροφορικής, η οποία αναπτύσσει
συστήματα ασφάλειας και λογισμικού.
Ο κ. Peter Thiel διευθύνει
την PayPal
(διακανονισμός διαδικτυακών συναλλαγών), η οποία ανήκει στην e-Bay
(ηλεκτρονικές δημοπρασίες), ενώ είναι μεγάλος επενδυτής της Facebook – γεγονότα
που τεκμηριώνουν τον τρόπο, με τον οποίο συνδέονται και αναπτύσσονται μαζί οι
εταιρείες υψηλής τεχνολογίας στις Η.Π.Α.
Η «Palantir Technologies» έγινε
ευρύτερα γνωστή από την ανάμιξη της στην υπόθεση των «WikiLeaks» – όπου της
δόθηκε η εντολή από την κυβέρνηση των Η.Π.Α. να αναπτύξει μία στρατηγική
εναντίον της δημοσίευσης των μυστικών κρατικών εγγράφων, στην περίπτωση των «WikiLeaks» (μαζί με
άλλες εταιρείες).
Όταν τα
σχέδια δημοσιεύθηκαν μέσω της ομάδας των «hacker» Anonymous, η εταιρεία
έπαψε να συμμετέχει στην υπόθεση – ενώ τα κυριότερα προϊόντα της ανήκουν στους
κλάδους της Ασφάλειας (Palantir Government) και της
χρηματοδότησης (Palantir Finance), όπως το «Prism», το οποίο
χρησιμοποιείται από τράπεζες.
Η αξία της
εταιρείας τοποθετείται στα 9 δις $, κατά 50% υψηλότερη, σε σχέση με μόλις δύο
μήνες πριν (Σεπτέμβριο) – ενώ σύμφωνα με τους FT, ανώνυμοι επενδυτές έχουν
συνεισφέρει νέα κεφάλαια ύψους 58 εκ. $, τα οποία πρόκειται να αυξήσουν κατά
100 εκ. $ επί πλέον. Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει συνολικά 800 εκ. $, σχεδόν εξ
ολοκλήρου από ανώνυμους επενδυτές –
αξίζοντας παρά ταύτα 9 δις $!
Τόσο η CIA, όσο και το
FBI,
χρησιμοποιούν την πλατφόρμα που έχει
αναπτύξει η επιχείρηση, για την αναγνώριση μεγάλων όγκων διαφορετικών
πληροφοριών – με στόχο, για παράδειγμα, την ανακάλυψη υπόπτων για τρομοκρατικές
υποθέσεις.
Εν τούτοις,
ο τομέας της εταιρείας που αναπτύσσεται γρηγορότερα από όλους τους άλλους (60%)
δεν αφορά το δημόσιο – αλλά τον ιδιωτικό τομέα, στον οποίο παρέχονται υπηρεσίες
προστασίας από απάτες, αναγνώρισης της εκμετάλλευσης εμπιστευτικών πληροφοριών
από επενδυτές (Insider-Trading), καθώς
επίσης προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης μεγάλων φαρμακευτικών ομίλων.
Το πρόγραμμα
τώρα που αναφέραμε παραπάνω με το όνομα «Prism», χρησιμοποιείται από
τράπεζες και κερδοσκοπικά κεφάλαια (Hedge Funds) – ενώ
πιθανολογείται πως έχει άμεση σχέση με το ομώνυμο πρόγραμμα, το οποίο έγινε
γνωστό από τις πρόσφατες υποθέσεις παρακολούθησης κρατών και πολιτικών ηγετών,
μέσω του διαδικτύου (NSA).
Η εταιρεία
βέβαια δεν αποδέχεται τις «κατηγορίες» αυτές, όπως και πολλές άλλες ανάλογες
εταιρείες της ευρύτερης περιοχής (Silicon Valley) – ενώ
είναι αδύνατον να μην κατανοεί κανείς την πραγματική αιτία της χρησιμοποίησης
των προγραμμάτων της, από τα κερδοσκοπικά κεφάλαια.
Απλούστατα,
μεταξύ άλλων, ίσως ενημερώνονται λίγο πιο πριν από όλους τους υπόλοιπους
«επενδυτές» για τις κινήσεις τους – οπότε, γνωρίζοντας τι θα αγοράσουν οι
άλλοι, πριν ακόμη εκτελεσθούν οι εντολές τους, κερδίζουν τεράστια ποσά από τις
διακυμάνσεις των τιμών, από τα «margin calls» κλπ.. Κάτι
ανάλογο πιθανολογείται ότι συμβαίνει και με τις πλατφόρμες χρηματιστηριακών
συναλλαγών «τύπου Forex» κλπ. οι
οποίες κερδίζουν επίσης τεράστια ποσά – «κλέβοντας» ουσιαστικά
τους πελάτες τους.
Άλλες
επιχειρήσεις τώρα, όπως η Snapchat (εξειδικευμένες υπηρεσίες μηνυμάτων για Smart phones),
αξιολογούνται με ποσά που είναι αδύνατον να συλλάβει η φαντασία μας – αφού η Facebook προσέφερε 3
δις $ για να την εξαγοράσει, χωρίς επιτυχία, όταν λίγους μήνες πριν η αξία της
ήταν ελάχιστη. Το ίδιο συμβαίνει και με το κοινωνικό δίκτυο «Pinterest», το οποίο
αξιολογείται σήμερα στα 3,8 δις $ ή κατά 50% υψηλότερα από την αρχή του έτους.
Ολοκληρώνοντας,
οι περισσότεροι νομίζουν πως η κερδοφορία όλων των παραπάνω εταιρειών
κοινωνικής δικτύωσης στηρίζεται στις διαδικτυακές διαφημίσεις – θεωρώντας
πολλές από αυτές, πολύ σωστά, υπερτιμημένες. Εν τούτοις, οι ειδικοί γνωρίζουν
πολύ καλά ότι πρόκειται για μία λανθασμένη ενημέρωση – αφού η κερδοφορία τους,
ιδίως η μελλοντική, θα προέλθει κυρίως από τη συγκέντρωση και επεξεργασία
πληροφοριών.
Απλούστερα,
το παραμύθι της διαδικτυακής διαφήμισης έχει τελειώσει – αφού ο τομέας των
μεγάλων εταιρειών του διαδικτύου είναι η συλλογή πληροφοριών και δεδομένων,
με πελάτες αφενός μεν τις μυστικές υπηρεσίες του πλανήτη, αφετέρου το
χρηματοπιστωτικό κτήνος. Ειδικότερα, την παγκόσμια ελίτ,
διευκολύνοντας τις προσπάθειες της να κυριαρχήσει απολυταρχικά στον πλανήτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου