15 Οκτωβρίου 2013

Iστορίες ντροπής την εποχή του Μνημονίου

Iστορίες ντροπής την εποχή του Μνημονίου

Ακόμη και η Εφορία στο κυνήγι της είσπραξης των νοσηλίων από τους ανασφάλιστους, που φτάνουν πια τα 3 εκατομμύρια. Αποκαλυπτικά στοιχεία στη συνέντευξη Τύπου του Συντονιστικού Κοινωνικών Ιατρείων και Φαρμακείων Αττικής
Της Ντάνι Βέργου
«Tριάντα πέντε χρόνια είμαι καθ’ όλα εντάξει απέναντι στο κράτος, τυπικός στις πληρωμές των εισφορών μου στο ΤΕΒΕ, για να έρθει χθες βράδυ να μου απαντήσει ότι δεν μπορεί να με νοσηλεύσει και να με στείλει σπίτι μου μετά από πέντε κολικούς της χολής το τελευταίο δεκαήμερο. Δεν μπορώ να νοσηλευτώ, μου είπαν, στον Ευαγγελισμό διότι δεν έχω να πληρώσω». Τα λόγια του Κ. Δραγάση, ενός από τα 3 εκατομμύρια επίσημα ανασφάλιστους στη χώρα μας που το Εθνικό Συστημα Υγείας την εποχή των μνημονίων δεν αναγνωρίζει, δεν περιθάλπει.
Οι ιστορίες είναι πολλές. Ο Δημήτρης Κ. είναι θεραπευμένος μεν, αλλά με το «όνειδος» της εφορίας η οποία με μνημονιακό νόμο τον κυνηγάει για να εισπράξει τα χρήματα για τη νοσηλεία του:
«Επαθα έμφραγμα και χρειάστηκε να νοσηλευτώ στην Παμμακάριστο. Τις εννιά μέρες παραμονής μου στο νοσοκομείο δεν είχα ούτε νερό να αγοράσω. Εχω δουλέψει 30 χρόνια – 7 χρόνια με το ΙΚΑ και 23 με το ΤΕΒΕ. Πριν από δυο χρόνια αναγκάστηκα να κλείσω το μαγαζί μου, να μείνω στον δρόμο. Στο νοσοκομείο μου ζητήθηκε κατά την έξοδό μου να υπογράψω μια υπεύθυνη δήλωση. Τώρα η εφορία απαιτεί να πληρώσω τη νοσηλεία μου και εγώ δεν έχω».
Τριπλάσιος αριθμός
Οι δύο συμπολίτες μας διηγήθηκαν τις ιστορίες τους χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε το Συντονιστικό Κοινωνικών Ιατρείων και Φαρμακείων Αττικής. Ο αριθμός των Ελλήνων ασθενών που προσέρχονται είναι τριπλάσιος από αυτόν των μεταναστών, επισήμαναν οι γιατροί. Περισσότερες και οι γυναίκες σε σύγκριση με τους άντρες, λιγότεροι οι έφηβοι και τα παιδιά.
«Θα καλύψουν όσο μπορούν τα κοινωνικά ιατρεία, αλλά δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την κρατική λειτουργία» επισήμανε ο Γιώργος Βήχας, υπεύθυνος του Μητροπολιτικού Κοινωνικού Ιατρείου Ελληνικού. «Δεν υπάρχει πλέον πρόσβαση σε δωρεάν νοσηλεία. Και έχουμε ανθρώπους με σοβαρά προβλήματα υγείας, καρκινοπαθείς να μένουν εκτός φροντίδας υγείας. Βλέπουμε βλάβες μη αναστρέψιμες, συμβαίνουν θάνατοι ή καλύτερα συνειδητές δολοφονίες» πρόσθεσε.
Τα κοινωνικά ιατρεία Αττικής μετρούν 20.303 επισκέψεις ασθενών, 5.780 ασθενείς έχουν εξεταστεί ή έχουν λάβει φάρμακα, ενώ τα κοινωνικά οδοντιατρεία έχουν πραγματοποιήσει 3.072 πράξεις.
«Τα τελευταία 3 χρόνια βρισκόμαστε μπροστά σε μια καταστροφή. Δεν ήταν ο εθελοντισμός, αλλά η ανάγκη που μας οδήγησε στην οργάνωση των κοινωνικών ιατρείων. Δεν το βλέπουμε ως φιλανθρωπία γιατί μιλάμε για την υγεία, το ύψιστο κοινωνικό αγαθό» είπε ο Μάκης Μαντάς, υπεύθυνος του Κοινωνικού Ιατρείου-Φαρμακείου Αλληλεγγύης Αθήνας.
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας
Το πρώτο κοινωνικό ιατρείο στο Ελληνικό ιδρύθηκε πριν από δύο χρόνια. Σήμερα λειτουργούν εφτά ,ανταποκρινόμενα στην ανάγκη ανασφάλιστων ασθενών μετά τον αποκλεισμό τους από τη φροντίδα υγείας. Στα κοινωνικά ιατρεία και φαρμακεία της Αττικής συμμετέχουν και δραστηριοποιούνται 179 γιατροί διαφορετικών ειδικοτήτων, σε αυτά λειτουργούν 3 κοινωνικά οδοντιατρεία με 44 οδοντίατρους, ενώ στα κοινωνικά φαρμακεία συμμετέχουν και στηρίζουν 35 φαρμακοποιοί. Μετρούν 247 πολίτες ως εθελοντές.
Τα κοινωνικά ιατρεία καλούν σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου στον Πειραιά, στο Νοσοκομείο Νίκαιας στις 10 το πρωί, και στην Αθήνα, στην είσοδο του Νοσοκομείου Αλεξάνδρα στις 12 το μεσημέρι, διεκδικώντας να μην υπάρχουν ασθενείς χωρίς φάρμακα-γιατρούς, δωρεάν και ελεύθερη πρόσβαση στο ΕΣΥ, νοσοκομεία ανοιχτά στους ανασφάλιστους και άνεργους, δωρεάν εμβολιασμοί σε όλα τα παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: